info@hamagroup.ir ۰۲۱-۸۶۰۴۷۰۹۹

 


نشست هم اندیشی مدیران بخش خصوصی ودولتی در خصوص اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی شرکتی در سازمان ها ،در محل تالار پذیرایی شیان برگزار شد.
در این نشست؛ دکتر کیومرث اشتریان، دبیر کمیسیون اجتماعی دولت با اشاره به اینکه شرایط عملکردی بنگاه های بزرگ اقتصادی در حال حاضر مثبت و مطلوب نیست ادامه داد، بنگاه ها علاوه بر اینکه می بایست رفتار و عملکرد مسئولانه داشته باشند موظفند گزارشی از فعالیت های مسئولانه خود ارائه دهند، ولی با نبود این گزارش شاهد آن هستیم که بنگاه ها وظایف خود را جزء مسئولیت اجتماعی می پندارند.
اشتریان از دبیرخانه دائمی جایزه مسئولیت اجتماعی درخواست نمود تا با بررسی و ممیزی دقیق بنگاه های اقتصادی در ایران به معرفی برترین ها اقدام نموده و نمونه های فوق را جهت بهره برداری و بومی سازی به سایرین معرفی کنند.
در ادامه این نشست سید غلامرضا کاظمی دینان، مشاور رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت و جایگاه مسئولیت اجتماعی به بیان شاخص هایی از نقش رهبری سازمان در ایفای نقش مسئولانه بنگاه و کارکنان پرداخت و افزود، نقش و تاثیر مثبت مدیریت مالی سازمان و ایجاد فضای مسئولانه در بنگاه ها در دراز مدت به نفع آن بنگاه با ایجاد ارزش خواهد بود .
سخنران بعدی این نشست، فرحناز رافع مشاور معاون وزیر صمت؛ به اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکتی در دولت پرداخته و دولت را به عنوان یک تسهیل گر و مشوق در فرایند های مسئولانه بنگاه های اقتصادی برشمرد. ایشان؛ از لزوم پرداختن بنگاه ها به این مفهوم اشاره و گفت : مسئولیت اجتماعی شرکتی باید آگاهانه و در استراتژی های کلان سازمان گنجانده شود زیرا این مطالبه و خواسته کلیه ذینفعان می باشد.
تایماز سید مصطفایی دبیر جایزه مسئولیت اجتماعی و مدیرعامل شرکت هم آ نیز با تغییر پارادایم محیط کسب و کار سنتی به محیط کسب و کار مسئولانه صحبت های خود را آغاز نمود و گفت : بنگاه ها می بایست ریسک های اجتماعی و زیست محیطی که خود موجب آن بوده یا در پیرامون خود آن را می بینند اهمیت داده و در صدد برطرف نمودن آن باشند. توجه به معیارهایی چون ریسک های زیست محیطی اجتماعی در کنار سود و زیان و بازده موجب آن خواهد شد که بتوانیم به سمت کسب و کار مسئولانه حرکت نماییم.
مصطفایی به حلقه مفقوده گزارش های مسئولیت اجتماعی اشاره نموده و از مدیران بنگاه درخواست نمود که به انتشار این گزارش ها کمک نمایند.
ایشان در پایان صحبت های خود در خصوص دومین جایزه مسئولیت اجتماعی شرکتی که در دوم مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد، اشاره نمود.
در این نشست،دکتر رجبی،مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء نیز به اهمیت مسئولیت اجتماعی اشاره و از مشکلات بنگاه های اقتصادی و تعامل آن با دولت در حل این مسائل مطالبی را ارائه نمود.