info@hamagroup.ir ۰۲۱-۸۶۰۴۷۰۹۹

همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی و فرهنگ سازمانی در سالن اجتماعات وزارت راه و شهرسازی به میزبانی سفارت کشور کره جنوبی در ایران با مشارکت شرکت هم آ برگزار شد

در این همایش که در روز شنبه 10آذرماه در تهران برگزار شد، سفیر کره جنوبی در تهران گفت: مانند افراد، سازمان ها هم هویت منحصر به فرد دارند و شخصیت منحصر به فرد دارند و باید احساس مسئولیت کنند نسبت به محیطی که در آن کار می کنند

یو جانگ - هیان در همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی و فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تعاملات اقتصادی که در تهران و با همکاری سفارت جمهوری کره جنوبی و شرکت همراه مدیریت آرمانی برگزار شد، گفت: خانم ها و آقایان این افتخار بنده است که در این همایش سخنرانی می کنم

وی ادامه داد: لازم است تشکر ویژه خود را از آقای پروفسور کیم جونگ دی از دانشگاه کره و سرکار خانم فاطمه دانشور عضو اتاق بازرگانی ایران و آقای تایماز سید مصطفایی رییس هییت مدیره شرکت همراه مدیریت آرمانی  دراین سمینار که مربوط به مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی است تشکر کنم

سفیر کره جنوبی در تهران همچنین گفت: افتخار سفارت ماست که حامی مالی این سمینار باشیم

یو جانگ - هیان تصریح کرد: برگزاری کنفرانس های مهمی نظیر کنفرانس مسئولیت اجتماعی برای نمایش نیست بلکه نشان دهنده تصمیم سفارت کره برای ارائه کمک های فنی است و فکر می کنیم برای رسیدن به روابط کاری برای تحقق این موضوع است

وی یادآور شد: مسئولیت اجتماعی نه تنها در زمینه های حفاظت محیط زیست و مسائل بهبود دهنده آن بسیار مهم است بلکه برای بهبود تصویر خود شرکت ها بسیار اهمیت دارد

سفیر کره جنوبی در تهران ادامه داد: در واقع رویکرد ایجاد شده به سمت مسئولیت های اجتماعی تغییر کرده و فضای اخلاقی را هم باید در نظر گرفت و این موضوع به فهرست و معیارهای ارزشیابی شرکت ها اضافه شده است

یو جانگ - هیان همچنین بیان کرد: طبیعی است هر چقدر شرکت ها به مسئولیت اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند از طرف جامعه مورد اعتماد بیشتری هستند و احترام بیشتری برای آنها قائل هستند و برعکس آن هم به همین شکل است

وی خاطر نشان کرد: مانند افراد، سازمان ها هم هویت منحصر به فرد دارند و شخصیت منحصر به فرد دارند و باید احساس مسئولیت کنند نسبت به محیطی که در آن کار می کنند

سفیر کره جنوبی در تهران با طرح این موضوع که در گذشته در ایران تاکید شرکت ها بیشتر روی سودآوری است، ادامه داد: در ایران شرکت ها کمتر به مسائل اجتماعی توجه می کردتو و این موضوع به پایان رسیده و در حال حاضر موضوع مسئولیت اجتماعی آنقدر اهمیت دارد که وقتی به شرکت های خارجی نگاه می کنید فعالیت آنها حتماً باید به معیار مسئولیت اجتماعی توجه داشته باشند

یو جانگ - هیان با طرح این موضوع که مسئولیت اجتماعی شرکت ها موجب روابط دیپلماتیک بهتر و قوی تر میان کشورها می شود، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی حتی از این لحاظ هم هم است و فعالیت های مسئولیت اجتماعی بنگاه ها به عنوان یک ابزار برای تقویت روابط بین کشورها استفاده می شود

وی تاکید کرد: اهمیت موضوع روابط بین کشورها چند برابر می شود وقتی در مورد کشورهایی مثل ایران و کره به آن اشاره می شود

سفیر کره جنوبی در تهران یادآور شد: دو کشور ما شرکای تجاری برای چندین دهه بودند و تصمیم دارند روابط تجاری را ادامه دهند

یو جانگ - هیان در همایش مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: خانم ها و آقایان دولت کره جنوبی فعالیت شرکت های کره ای در زمینه مسئولیت اجتماعی را تشویق می کند و معتقد هستند که مسئولیت اجتماعی برای خود شرکت ها منفعت دارد و هم برای همه مردم و جامعه ای که در آن فعالیت می کند

وی با طرح این موضوع که مسئولیت اجتماعی در دهه های گذشته رشد کرده است، گفت: مسئولیت اجتماعی هم تجارت را پوشش می دهد و هم در موضوع رقابت شرکت ها برای رشد پایدار نقش عمده ای را ایفا کرده است

سفیر کره جنوبی در تهران تصریح کرد: همانطور که گفتم از مسئولیت اجتماعی به عنوان یک ابزار در بهبود روابط دیپلماتیک بین کشورها هم قابل استفاده است بنابراین امیدوارم سمینار امروز توجه کافی به این جنبه از مسئولیت اجتماعی بنگاه ها هم معطوف شود

یو جانگ - هیان بار دیگر مطرح کرد: هر چند که مسئولیت اجتماعی شرکت ها مربوط به فعالیت های تجاری آنهاست اما در عالم سیاست هم می تواند نقش مهمی را ایفاء کند بنابراین به حمایت دولت ها نیاز دارد

وی افزود: میهمانان عزیز مایل هستم یادآور شوم که شرکت های بزرگ کره ای هستند که علاقمند هستند حضور خود را در ایران ادامه دهند و به شما اطمینان می دهم در دوره جدید به دنبال فرصت های جدید خواهیم بود تا به اهداف مشترک خود برسیم‌

سفیر کره جنوبی در تهران در اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت ها گفت: نقش شرکت ها و بخش خصوصی در این رابطه بسیار مهم است و مایلم از جناب آقای مصطفایی و تلاشی که با گروه کاری خود برای برگزاری این سمینار مهم که برای ما بسیار اهمیت دارد، تشکر کنم و برای تمام شرکت کنندگان آرزوی موفقیت می کنم که در این سمینار حضور دارند

در ادامه این نشست تایماز سید مصطفایی، دبیر همایش و رییس هییت مدیره شرکت هم آ ضمن بیان جایگاه و اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکتی در بنگاه های اقتصادی به ضرورت فرهنگ سازی این رویکرد در سازمان ها اشاره کرد و تاکید داشت برای ارتباط بنگاه ها با محیط کسب و کار رعایت رفتار مسئولانه و توجه به ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی یک ضرورت انکار ناپذیر است. ایشان در ادامه به چگونگی ایجاد فرهنگ مسئولانه داخلی و خارجی سازمان را تبیین نموده و اهمیت جایگاه رهبری و مدیریت بنگاه را برای حضار تشریح نمود.

مصطفی کواکبیان در همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی و فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تعاملات اقتصادی، به اهمیت مسئولیت اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: تک تک آحاد مردم بر اساس فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی در اجتماع مسئولیت دارند و مسئولیت پذیری برای همگان است

وی با تاکید بر این که تک تک مردم نقش رهبری و زمامداری را در جامعه دارند، اظهار داشت: فرهنگ مسئولیت پذیری و مسئولیت اجتماعی و پاسخگو بودن در کشور ما بالا نیست که این موضوع جای تامل زیادی دارد 
نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: ما در بحث مسئولیت اجتماعی برخلاف ادعاها، شعارها و مباحثی که مطرح می‌شود با نقصان مواجه هستیم
کواکبیان با بیان این که روحیه این کار باید در همگان ایجاد شود، تاکید کرد: در کشور نباید منافع فردی بر منافع جمعی مقدم باشد. برخی افراد در بحث رانت‌خواری اطراف خود، بستگان و فرزندان خود را در نظر می‌گیرند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این شیوه ها ما را به نتیجه نخواهد رساند، تاکید کرد: ما یک تاخیر جدی در این زمینه داریم
کواکبیان ادامه داد: اگر روحیه منافع جمعی بر منافع فردی در ما وجود داشت، قطعاً هم افزایی ایجاد می‌کرد و اگر از نظر، مشورت و فکر دیگران برخوردار می شدیم، تمام امورات ما بسیار بهتر پیشرفت می‌کرد

وی به عوامل رشد فرهنگ مسئولیت اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: رهبران و زمامداران اجتماعی باید در این زمینه الگو باشند و این مسئولیت ها را بر دوش دیگران نیندازند تا دیگران پاسخگو بوده و آنها همیشه مطالبه‌گر باشند
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: افرادی که دارای مسئولیت بالایی هستند و زمام امور بیشتری در اختیار دارند باید در زمینه مسئولیت اجتماعی تلاش کرده و جدیت داشته و خود در قبال مسئولیت ها پاسخگو باشند
کواکبیان حاکمیت قانون در جامعه و کشور را از جمله عوامل رشد فرهنگ مسئولیت پذیری دانست و گفت: باید ببینیم که چقدر برای تحقق شفافیت و صداقت عمل می‌کنیم. حاکمیت قانون یکی از نکات بسیار مهمی است که می تواند فرهنگ پایدار مسئولیت اجتماعی را به ارمغان بیاورد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره طرح موضوع شفافیت در مجلس خاطرنشان کرد: 200 نماینده این طرح را امضاء می کنند در حالی که 59 نفر به آن رای می دهند 
وی عدالت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را مهم ترین ابزار برای جا انداختن تفکر مسئولیت پذیری و مسئولیت اجتماعی دانست و اظهار داشت: کسی که بر قله ثروت، قدرت و مکنت نشسته است خود را در سطح پاسخگویی نمی‌داند و آن کسی که در سطح پایین جامعه است، انگیزه ای برای حمایت از منویات جامعه ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس به شکاف های طبقاتی، نسلی، جنسیتی و قومیتی اشاره کرد و ادامه داد: باید به سطحی از عدالت برسیم تا مسئولیت اجتماعی جا بیفتد
کواکبیان به موضوع آموزش هم اشاره کرد و اظهار داشت: ما در بحث جامعه و کشور نیازمند آموزش به خصوص آموزش در موضوع حقوق شهروندی هستیم 
وی با اشاره به موضوع همه پرسی در حقوق شهروندی، تاکید کرد: در بسیاری از مسائل عمده کشور و نظام خیلی قائل به همه پرسی در موضوعات مختلف نیستیم
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سیستم تشویق و تنبیه یکی از پایه های بسیار مهم برای ارتقای مسئولیت اجتماعی است و اگر نباشد ما به جایی نخواهیم رسید. 
کواکبیان یادآور شد: اگر کسانی که مسئولیت پذیر هستند بخواهند در قعر جامعه باشند و آنها که مسئولیت پذیر نیستند بخواهند در صدر قرار بگیرند، در این صورت هیچ خاصیتی اجتماعی پیش نخواهد آورد
وی به طرح استیضاح وزیر امور خارجه هم اشاره کرد و گفت: 'اگر دکتر ظریف می گوید در کشور پولشویی وجود دارد، به جای تشویق وی، او را استیضاح می کنیم و می گوییم بیخود گفتی، تو چکاره هستی که این ها را می گویی 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: فرهنگ تشویق برای کسانی که بر روی نقاط آسیب پذیر جامعه دست می گذارند و آن را برجسته می کنند، حتما باید وجود داشته باشد و کسانی که این آسیب ها را ایجاد می کنند، حتما باید تنبیه شوند

فاطمه دانشور، عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در خصوص اهمیت پرداختن به مسئولیت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و تاکید داشت رفتار مسئولانه یک رفتار انسانی است و از درون افراد سر چشمه می گیرد.

در بخش دیگر این همایش دکتر محمد ابراهیم محجوب؛ استاد دانشگاه امیرکبیر و پروفسور کیم جونگ دائی؛ استاد دانشگاه کسب و کار کره جنوبی به ارایه مقاله و ایراد سخنرانی پرداختند. و در بخش دیگری از این رویداد پیام تصویری دکتر پارکس؛ نماینده یونیسف در ایران با مضمون همکاری یونیسف با بخش خصوصی برای بهبود زندگی کودکان و نوجوانان در ایران برای حاضرین پخش شد.

محمد صفری؛ معاون مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، ضمن خیر مقدم از سوی وزیر راه و شهرسازی به میهمانان این همایش بر ضرورت و جایگاه رفتار و عملکرد مسئولانه در بنگاه های اقتصادی تاکید داشت.

مرتضی بهنام؛ عضو هییت مدیره انجمن روابط عمومی ایران با تشکر از برگزاری این همایش و تاکید بر دو مقوله مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازی سازمانی که در این نشست به خوبی مطرح شد، به نقش روابط عمومی ها بعنوان بازوی توانمند و اجرایی در سازمان ها اشاره داشت.

بهنام تاکید کرد روابط عمومی ها بعلت نگاه و تخصص ارتباطی که دارند به خوبی می توانند به فرهنگ سازی رفتار و نگاه مسئولانه در سازمان کمک کنند و پیشنهاد کرد مدیران سازمان ها و بنگاه های اقتصادی به روابط عمومی ها اعتماد کرده و از تخصص آنان در راستای فرهنگ سازی در سازمان استفاده کنند.

 

 

در رسانه ها


صدا و سیما ساعت 24 افکار نیوز Tehran Times انتخاب ایسنا