info@hamagroup.ir ۰۲۱-۸۶۰۴۷۰۹۹

 اقدام مسئولانه بنگاه­ ها در حادثه اخیر

به گزارش روابط عمومی، تایماز سید مصطفایی مدیر عامل شرکت همراه مدیریت آرمانی و دبیر جایزه مسئولیت اجتماعی به اقدام مسئولانه برخی از بنگاه ها در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه اشاره نموده و گفت:  برخی از بنگاه ها نگاهی مسئولانه به پیرامون خود داشته و عکس العمل مناسبی را چون تخصیص هزینه چاپ سر رسید سال 1397 برای این مناطق را در دستور و اولویت های کاری خود قرار دادند.

این گونه اقدام ها و تحرکات جای تحسین دارد ولی می بایست در هر زمان بنگاه ها نسبت به مطالبات ذینفعان خود و پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی که هم ، خود در ایجاد آن تأثیر دارند و چه آنهایی که پیرامون خود مشاهده می کنند ، بی تفاوت نبوده و پاسخگو باشند. این مهم با ایجاد نظام یکپارچه مسئولیت اجتماعی شرکتی قابلیت عمل می گیرد. اگر بنگاه ها و دولت همچون پیمانکارهایی که در ساخت و ساز بیمارستان و مسکن مهر دخیل بودند و نماینده دولتی که بر آن نظارت نمود به مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای خود واقف بودند و بر آن نظارت می گردید، شاید امروز به مراتب خسارت وارده  کمتر از کنون بود. علیهذا اکثر بنگاه ها در دنیا توانسته اند با اتکا به مسئولیت اجتماعی شرکتی به این مطالبات پاسخ گفته، ریسک خود را کاهش و اعتبار، شهرت و رضایت ذینفعان خود را گسترش دهند.

امید است شرکت های ایرانی با برقراری این نظام در استراتژی های کلان و عملیاتی خود توسعه پایدار و تاب آوری را در جامعه و کشور بالا ببرند.